هفته دفاع مقدس

هفته دفاع مقدس جمهوری اسلامی

هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.در تاریخ ۳۱ شهريور ۱۳۵۹ رژيم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شدۀ جمهوری اسلامی ایران، جنگ وسیعی را عليه ايران شروع نمود. رييس جمهور عراق که در آن زمان صدام حسین بود، با حاضر شدن در مقابل دوربين‌های تلويزيونیِ عراق، قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير را پاره کرد، و شروع تجاوز رژيم بعثی عراق به خاک جمهوری اسلامی ايران را اعلان نمود.

در طی دوران جنگ بین ایران-عراق، سید روح‌الله خمینی بعنوان رهبر و «فرمانده کلِ قوای جمهوری اسلامی ایران» و سِمَت «فرماندهی عالی جنگ» (از سوی ایران)، تشخیص و هدایت راهبردی آنرا بر عهده‌دار بود و طی آن مدت با استفاده از روش‌ها و تدابیر خاصِ خود، ۸ سال جنگ را رهبری نمود. از جمله اقدامات سید روح‌الله خمینی در دوران جنگِ ایران و عراق، بسیج همگانی و سازمان‌دهی مردم ایران و نیروهای مسلح، توسعه دادن تشکیلات نظامی، بوجود آوردن هماهنگی و انسجام مابِین نیروهای مسلح، ایجاد هماهنگی و استفاده از امکانات پشت جبهه، رویارویی با عوامل بازدارنده‌ی داخلی و تبلیغات دشمن (رژیم بعثی عراق)، تفویض بعضی از اختیارات و ترغیب نمودن به جنگ بود.

 هفته دفاع مقدس در مجموعه محبان المهدی(عج)

معاونت رسانه مجموعه محبان به مناسبت هفته دفاع مقدس برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهیدان در قالب یک اثر هنری بسیاری زیبا مجموعه عکس های قدیمی دوران جبهه رزمندگان اسلام را در کنار تصاویراعضای مجموعه محبان المهدی(عج) با متن : نسلي كه بوديم ، نسلي كه ادامه خواهيم داد شهادت هنر مردان خداست منتشر کردند .

پیام بگذارید

X