مراسمات شب های قدر ۱۳۹۹

توضیح مختصر در رابطه با شب قدر:

شب قدر (به عربی: لیلة القدر)، در باور اسلامی، شبی است که اولین آیات قرآن بر پیامبر اسلام، محمد نازل شد. این شب در طول ماه رمضان (ماه نهم) واقع می‌شود، ماهی که با روزه گرفتن مورد توجه قرار می‌گیرد. نه قرآن و نه احادیث جمع‌آوری‌شده از محمد روز دقیقی که شب قدر باید بزرگداشت شود را آشکار نمی‌کنند. روایات این شب را به عنوان یکی از شب‌های با شماره فرد از ثلث پایانی رمضان شناخته‌اند.اهل سنت معمولاً آن را در ۲۷ ام و شیعیان در ۲۳ ام بزرگداشت می‌کنند. مسلمانان متدین عرفا برای بزرگداشت این شب به مساجد می‌روند، و آن را به عبادت و گوش دادن به قرائت قرآن می‌پردازند، در موارد زیادی تا سحر در این کوشش بیدار می مانند. در موارد کم تری، با توجه به نادقیق‌بودن در تشخیص روزی که شب قدر باید در آن بزرگداشت شود، برخی مسلمانان به یک عزلت ۱۰ روزه در آخرین دهه رمضان می پردازند.

شب قدر در سوره ۹۷ قرآن، سوره قدر، مورد اشاره قرار گرفته است:

  • 1- ما [قرآن را] در شب قدر نازل کردیم.
    • 2- و چه تو را به عظمت این شب قدر آگاه تواند کرد؟
  • 3- شب قدر از هزار ماه ارجمندتر است.
  • 4- در آن [شب] فرشتگان با روح به فرمان پروردگارشان برای هر کاری [که مقرر شده است] فرود آیند.
  • 5- [آن شب] تا دم صبح صلح و سلام است.

شب های قدر کرونایی در هیئت محبان المهدی (عج)

مجموعه محبان المهدی (عج) به مناسبت شب های قدر به مدت سه شب در تاریخ : 19،21،23 شب ضربت خوردن به سر امیرالمومنین (ع)،شب رحلت امیرالمومنین (ع)،شب سوم رحلت امیرالمومنین (ع) ماه رمضان به سوگواری پرداختن.

شب اول 

به دلیل استقبال فراوان مردم از مراسم شب اول قدر ،کانون محبان المهدی <عج> با تصمیم گیری هئیت امنای مجموعه تصمیم بر آن شد که مکان بزرگ تری برای برپا داشتن سوگواری در نظر گرفته شود و با هماهنگی های انجام شده زمین چند منظوره شهدای جیحون (میلان) برای برگزاری شب های دوم و سوم هماهنگ شد.


پیام بگذارید

X